------====++++MAKASIH DAH MAMPIR DI BLOGKU++++====------ ------====++++ini blog gokil abizz, jangan lupa komen++++====------
minibannerfreetips
anda pengunjung ke: HTML Counter
Web Counters
sekarang pukul:

About Me

Diberdayakan oleh Blogger.
Kamis, 21 Oktober 2010
Sepuluh tanda-tanda qiamat yang disebutkan Rasulullah saw
  1. Dukhan (asap) yang akan keluar dan mengakibatkan penyakit yang seperti selsema di kalangan orang-orang yang beriman dan akan mematikan semua orang kafir.
  2. Dajjal yang akan membawa fitnah besar yang akan meragut keimanan, hinggakan ramai orang yang akan terpedaya dengan seruannya.
  3. Dabbah-Binatang besar yang keluar berhampiran Bukit Shafa di Mekah yang akan bercakap bahawa manusia tidak beriman lagi kepada Allah swt.
  4. Matahari akan terbit dari tempat tenggelamnya. Maka pada saat itu Allah swt. tidak lagi menerima iman orang kafir dan tidak menerima taubat daripada orang yang berdosa.
  5. Turunnya Nabi Isa alaihissalam ke permukaan bumi ini. Beliau akan mendukung pemerintahan Imam Mahadi yang berdaulat pada masa itu dan beliau akan mematahkan segala salib yang dibuat oleb orang-orang Kristian dan beliau juga yang akan membunuh Dajjal.
  6. Keluarnya bangsa Ya’juj dan Ma’juj yang akan membuat kerusakan dipermukaan bumi ini, iaitu apabila mereka berjaya menghancurkan dinding yang dibuat dari besi bercampur tembaga yang telah didirikan oleh Zul Qarnain bersama dengan pembantu-pembantunya pada zaman dahulu.
  7. Gempa bumi di Timur
  8. Gempa bumi di Barat. Bisa jadi ini akan terjadi di daerah Mexico, Argentina, Brazilia dan negara-negara Amerika Latin
  9. Gempa bumi di Semenanjung Arab
  10. Api besar yang akan menghalau manusia menuju ke Padang Mahsyar. Api itu akan bermula dari arah negeri Yaman. 

DAJJAL Diriwayatkan oleh Ahmad yang diterima dari Asma binti Yazid Al-Ansariah,berkata ;"Pada suatu hari rasulullah datang ke rumahku.Beliau menceritakan masalah dajjal dengan sabdanya :"Tiga tahun menjelang kedatangan dajjal terjadi kekeringan.Pada tahun pertama menjelang kedatangan dajjal langit menahan sepertiga air hujannya dan bumi menahan sepertiga tumbuhannya.Pada tahun kedua langit menahan dua pertiga hujannya sedangkan bumi menahan dua pertiga tumbuhannya.pada tahun ketiga langit menahan semua hujannya dan bumi menahan kesemua tumbuhannya.Maksudnya sepanjang tahun tersebut tidak pernah turun hujan menyebabkan dunia kering kontang dan manusia dalam kelaparan,kehausan,banyak jenis penyakit dan berbagai malapetaka.
Ketika itu muncullah dajjal dengan ramai penyokongnya,banyak pengawalnya penuh kehebatan dan kelebihan.Semua ini adalah untuk menguji keimanan manusia.

0 komentar:

Posting Komentar

Widget SMS Gratis


Entri Populer